BIP - raporty

 
Wstęp
Prezentowany raport jest rezultatem ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w przedszkolu przez wizytatorów
do spraw ewaluacji. Raport z ewaluacji problemowej dotyczy jednego lub kilku z przedstawionych poniżej
wymagań państwa.
Ewaluacja zewnętrzna polega na zbieraniu i analizowaniu informacji na temat funkcjonowania przedszkola
w obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa:
1.Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci.
2.Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się
3.Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.
4.Dzieci są aktywne.
5.Respektowane są normy społeczne.
6.Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji
7.Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych.
8.Promowana jest wartość wychowania przedszkolnego.
9.Rodzice są partnerami przedszkola.
10.Wykorzystywane są zasoby przedszkola i środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju.
11.Przedszkole w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych.
12.Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi.
Ewaluacja ma także na celu ustalenie poziomu spełniania przez przedszkole wymagań zawartych
w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7.10.2009r. wraz ze zmianami z dnia 10.05.2013r.
Przedszkole może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
l
Poziom E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
l
Poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
l
Poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
l
Poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
l

Poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.

Przedszkole
3/24
Opis metodologii
 
Badanie zostało zrealizowane w dniach 09-06-2014 - 23-06-2014 przez zespół wizytatorów ds. ewaluacji,
w skład którego weszli: Joanna Sawczyn i Halina Knapińska. Badaniem objęto 23 wychowanków (wywiad
grupowy), 20 rodziców (ankieta i wywiad grupowy) i 2 nauczycieli (ankieta i wywiad grupowy). Przeprowadzono
wywiad indywidualny z dyrektorem placówki, grupowy z przedstawicielami samorządu lokalnego i partnerów
szkoły,grupowy z pracownikami niepedagogicznymi, a także obserwacje zajęć, placówki i analizę dokumentacji.
Na podstawie zebranych danych został sporządzony raport, który obejmuje podstawowe obszary działania
szkoły lub placówki.
Wyjaśnienie skrótów dla narzędzi:
OP- Arkusz obserwacji przedszkola
OZ- Arkusz obserwacji zajęć w przedszkolu
AD- Kwestionariusz ankiety dla dyrektora/dyrektorki przedszkola
AN- Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli
AR- Kwestionariusz ankiety dla rodziców
APW- Kwestionariusz ankiety poewaluacyjnej dla wizytatora
ADZ- Kwestionariusz badania "Analiza danych zastanych"
WGD- Scenariusz wywiadu grupowego z dziećmi
WN- Scenariusz wywiadu grupowego z nauczycielami
WR- Scenariusz wywiadu grupowego z rodzicami
WD- Scenariusz wywiadu z dyrektorem/dyrektorką przedszkola
WDPO- Scenariusz wywiadu z dziećmi po obserwacji
WNPO- Scenariusz wywiadu z nauczycielem po obserwacji
WP- Scenariusz wywiadu z partnerami
WPN- Scenariusz wywiadu z pracownikami niepedagogicznymi
WPOP- Scenariusz wywiadu z przedstawicielem organu prowadzącego
Obraz przedszkola
Publiczne Przedszkole w Zespole Kształcenia i Wychowania w Kamienicy Szlacheckiej jest wiejską placówką
prowadzoną przez Gminę Stężyca, organizującą wychowanie przedszkolne dla 25 dzieci w wieku 3 i 4 lat.
Budynek przedszkola dysponuje trzema salami zajęć, w tym edukacyjną oraz placem zabaw wyposażonym
w nowe sprzęty rekreacyjne. Zajęcia ruchowe prowadzone są w sali gimnastycznej zespołu.
Według respondentów, w przedszkolu występują relacje oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu pomiędzy
wszystkimi grupami tworzącymi społeczność przedszkolną. Nauczyciele zapewniają bezpieczeństwo fizyczne
i psychiczne, uczą zasad zachowania i postępowania zgodnie z przyjętym "Kodeksem przedszkolaka".
W celu wsparcia potrzeb rozwojowych wychowanków prowadzi się terapię logopedyczną, zajęcia utrwalające
i wyrównujące szanse edukacyjne, elementy języka angielskiego oraz zajęcia rozwijające zainteresowania. Na
bieżąco doposaża się sale w pomoce i sprzęty dydaktyczne. W trosce o wszechstronny rozwój i wspólny
z rodzicami front oddziaływań wprowadzono szereg działań opartych na nowatorskich rozwiązaniach
organizacyjnych i programowych, jak: ilustrowany zegar wskazujący dzieciom czynności wykonywane kolejno,
każdego dnia w przedszkolu, kąciki z tekstami, gdzie umieszczane są karteczki z tekstami piosenek oraz
wierszyki, które dzieci poznają podczas zajęć, skrzynka informacji od rodziców, do której rodzice mogą wrzucać
np. karteczki z informacjami, czego oczekują od przedszkola, co mogą zaoferować. Piknik na zakończenie zajęć
w przedszkolu, podczas którego dzieci prezentują wierszyki, piosenki, któtych nauczyły się podczas roku
szkolnego, a po części oficjalnej wraz z rodzicami bawią się w różne wspólne zabawy. "Zielona Noc, którą
w przedszkolu spędzają dzieci kończące przedszkole, zaś wieczorem "idą szukać pierwszej spadającej gwiazdy".
Warsztaty z przyrodnikiem pt. "Owady małe i duże", gdy wychowankowie obserwują gatunki owadów i poznają
ich życie.
W przedszkolu prowadzi się także bajkoterapię, jako metodę relaksacyjną oraz słuchanie kołysanek.
Metody stosowane w pracy z dziećmi zaspokajają potrzebę bezpieczeństwa, potrzebę poznawczą, aktywności,
akceptacji, uznania, kontaktu społecznego i komunikowania. Pozwalają rozwijać się dzieciom wymagającym
pracy wyrównawczej i nie radzącym sobie z emocjami. Przyczyniają się do promocji przedszkola. Stają się także
sposobem na spotkania warsztatowe i kulturalne rodziców.
Wychowankowie lubią swoje przedszkole, mają zróżnicowane preferencje wobec zajęć, lubią bawić się
zabawkami w sali, zabawę w głuchy telefon, na placu zabaw a także pracować z książkami i układać puzzle.
Informacja o placówceNazwa placówki Przedszkole
Patron
Typ placówki Przedszkole
Miejscowosc Kamienica Szlachecka
Ulica DŁUGA
Numer 13
Kod pocztowy 83-323
Urzad pocztowy KAMIENICA SZLACHECKA
Telefon 58 685 14 29
Fax 58 684 61 72
Www zkiwkamienica.edupage.org
Regon 19091400800000
Publicznosc publiczna
Kategoria uczniów Dzieci lub młodzie¿
Charakter brak specyfiki
Uczniowie, wychow., słuchacze 25
Oddziały 1
Nauczyciele pełnozatrudnieni 2.00
Nauczyciele niepełnozat. (stos.pracy) 0.00
Nauczyciele niepełnozat._(w etatach) 0.00
Srednia liczba uczacych sie w oddziale 25
Liczba uczniów przypadajacych na jednego
pełnozatrudnionego nauczyciela 12.5
Województwo POMORSKIE
Powiat kartuski
Gmina Ste¿yca
Typ gminy gmina wiejskaPoziom spełniania wymagan panstwa
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci sa zorganizowane w sposób sprzyjajacy
uczeniu sie B
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci sa podporzadkowane indywidualnym potrzebom
edukacyjnym i rozwojowym oraz mo¿liwosciom psychofizycznym dzieci. Stosowane metody pracy sa
dostosowane do potrzeb dzieci i grupy przedszkolnej (D)
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci sa planowane, monitorowane i doskonalone. Wnioski z
monitorowania sa wykorzystywane w planowaniu i realizowaniu tego procesu. (D)
Wdra¿ane wnioski z monitorowania procesu wspomagania rozwoju i edukacji dzieci podnosza efektywnosc
tego procesu. (B)
W przedszkolu stosuje sie nowatorskie rozwiazania słu¿ace rozwojowi dzieci. (B)
Dzieci nabywaja wiadomosci i umiejetnosci okreslone w podstawie programowej B
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest realizowana z wykorzystaniem zalecanych
warunków i sposobów jej realizacji. (D)
W przedszkolu monitoruje sie i analizuje osiagniecia ka¿dego dziecka, uwzgledniajac jego mo¿liwosci
rozwojowe, formułuje sie i wdra¿a wnioski z tych analiz. (D)
Wdro¿one wnioski z monitorowania i analizowania osiagniec dzieci przyczyniaja sie do rozwijania ich
umiejetnosci i zainteresowan. (B)
Modyfikowane w przedszkolu programy wychowania przedszkolnego uwzgledniaja wnioski z
monitorowania i analizowania osiagniec dzieci oraz rozwój ich zainteresowan. (B)
Respektowane sa normy społeczne. B
Relacje miedzy wszystkimi członkami przedszkolnej społecznosci sa oparte na wzajemnym szacunku i
zaufaniu. Dzieci w przedszkolu czuja sie bezpiecznie. (D)
Dzieci wiedza, jakich zachowan sie od nich oczekuje. (D)
Podejmuje sie działania wychowawcze majace na celu eliminowanie zagro¿en oraz wzmacnianie
własciwych zachowan. (D)
W przedszkolu kształtuje sie postawe odpowiedzialnosci dzieci za działania własne i działania
podejmowane w grupie. (D)
Podejmowane działania wychowawcze sa monitorowane i modyfikowane w razie potrzeb. (D)
W przedszkolu, wspólnie z rodzicami, analizuje sie podejmowane działania wychowawcze, w tym majace
na celu eliminowanie zagro¿en oraz wzmacnianie własciwych zachowan. Ocenia sie ich skutecznosc oraz
modyfikuje w razie potrzeb. (B)
Dzieci wykazuja sie odpowiedzialnoscia w działaniu i relacjach społecznych. (B)
 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 lipca 2014 09:01
Dokument wprowadzony do BIP przez: Bernadeta Kucyk
Ilość wyświetleń: 944
27 kwietnia 2017 14:18 (Dominika Reiter) - Zmiana treści zakładki.
24 kwietnia 2017 13:49 (Dominika Reiter) - Zmiana treści zakładki.
19 kwietnia 2017 14:30 (Dominika Reiter) - Zmiana treści zakładki.