Załącznik
do zarządzenia nr 8/2014
Dyrektora ZKiW w Kamienicy Szlacheckiej
z dnia 21 maja 2014 r.
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W ZKiW KAMIENICY SZLACHECKIEJ
o wartości nieprzekraczającej w złotych równowartości 30.000 euro
§ 1.
ZAKRES STOSOWANIA
- 1. Regulamin określa zasady i tryb udzielania zamówień publicznych o wartości netto nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro i ma zastosowanie do udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane, finansowanych z budżetu ZKiW w Kamienicy Szlacheckiej.
- 2. Do zamówień o wartości netto nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro, realizowanych w projektach współfinansowanych ze środków zewnętrznych (funduszy unijnych), stosuje się wytyczne właściwe dla programów operacyjnych i mechanizmów finansowych, w ramach których realizowane są te projekty.
§ 2.
SZACOWANIE WARTOŚCI ZAMÓWIEŃ
- 1. Wartość zamówień, o których mowa w zarządzeniu, ustala się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą PZP.
- 2. Przy ustalaniu wartości szacunkowej zamówienia należy przestrzegać przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczących zakazu dzielenia zamówienia oraz zaniżania jego wartości w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy PZP.
- 3. Do zamówień tego samego rodzaju o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości 30 000 euro na dostawy, usługi czy roboty budowlane, realizowanych w danym roku budżetowym lub w okresie realizacji projektu współfinansowanego ze środków funduszy europejskich nie stosuje się przepisów ustawy PZP, zgodnie z art. 4 pkt. 8 tej ustawy.
- 4. Szacunkowa wartość zamówienia wyrażona w euro będzie ustalana na podstawie aktualnie obowiązującego rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro, stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówienia publicznego.
§ 3.
OGÓLNE ZASADY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ
- 1. Każdy pracownik zatrudniony w sekretariacie ZKiW w Kamienicy Szlacheckiej zobowiązany jest stosować zasady określone w niniejszym zarządzeniu.
- 2. Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zobowiązane są zapewnić bezstronność i obiektywizm.
- 3. Dokumentację z przeprowadzonego postępowania przechowuje pracownik merytorycznie odpowiedzialny za udzielone zamówienie na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
- 4. Korespondencję z Wykonawcami należy prowadzić w formie wybranej przez prowadzącego postępowanie tj.: pisemnie, faksem, telefonicznie lub drogą elektroniczną.
- 5. Zamówienia muszą być dokonywane zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, tj. w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów, w sposób umożliwiający terminową realizację zadań, w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
- 6. Zamówienia muszą być udzielane z zachowaniem zasad jawności, uczciwej konkurencji oraz równego traktowania Wykonawców.
- 7. Każdy pracownik zatrudniony w sekretariacie ZKiW w Kamienicy Szlacheckiej zobowiązany jest do prowadzenia Rejestru Zamówień Publicznych. Do Rejestru należy wpisać każde zamówienie o wartości poniżej 30.000 euro netto. Wzór Rejestru określa załącznik nr 1 do Regulaminu. Za wprowadzenie zamówienia do Rejestru odpowiedzialny jest pracownik realizujący zamówienie. Rejestr prowadzony jest za poszczególny rok kalendarzowy. Po zakończeniu roku Rejestr należy przekazać do księgowości GZEAS celem sporządzenia sprawozdania z udzielonych zamówień publicznych.
- 8. Za czynności związane z przygotowaniem, przeprowadzeniem i udzieleniem zamówień odpowiedzialna jest właściwa merytorycznie osoba odpowiedzialna za realizację zamówienia.
§ 4.
ZASADY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ DO KWOTY NETTO 30.000 ZŁOTYCH
- 1. Pracownik prowadzący postępowanie, przed udzieleniem zamówienia, zobowiązany jest do przeprowadzenia rozeznania rynku i oszacowania wartości zamówienia.
- 2. Rozeznanie rynku polega na ustaleniu ceny u co najmniej jednego potencjalnego wykonawcy z wykorzystaniem w szczególności: Internetu, łączności telefonicznej lub faksowej.
- 3. Zamawiający może przeprowadzić z wybranym Wykonawcą negocjacje dotyczące ceny lub warunków realizacji zamówienia.
- 4. Czynności rozeznania rynku nie wymaga sporządzania notatek, ani protokołów.
- 5. Rozeznanie rynku i ustalenie ceny stanowi podstawę do sporządzenia zamówienia lub umowy. Zamówienie lub umowa podlega rejestracji w Rejestrze Zamówień Publicznych, o którym mowa w §3 ust.7.
§ 5.
ZASADY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ OD KWOTY 30 001 ZŁOTYCH NETTO DO 60.000 ZŁOTYCH NETTO
- 1. Pracownik prowadzący postępowanie, przed udzieleniem zamówienia, zobowiązany jest do przeprowadzenia rozeznania rynku i oszacowania wartości zamówienia.
- 2. Rozeznanie rynku polega na:
1.1. ustaleniu cen u co najmniej dwóch potencjalnych wykonawców z wykorzystaniem w szczególności: Internetu, łączności telefonicznej lub faksowej lub
1.2. skierowaniu zapytań ofertowych do co najmniej dwóch Wykonawców i zebraniu ofert,
- 2. Zapytanie ofertowe może zostać wysłane faxem, e-mailem lub przesyłką listową. Wymóg ustalenia cen u co najmniej dwóch potencjalnych wykonawców nie obowiązuje, jeżeli zachodzą obiektywne okoliczności uzasadniające udzielenie zamówienia określonemu wykonawcy. Fakt ten wymaga opisania w protokole.
- 3. W zapytaniu należy określić co najmniej: przedmiot zamówienia, termin realizacji, warunki płatności, termin złożenia oferty, kryteria oceny ofert, jeżeli stosowane będą inne kryteria niż cena.
- 4. Zamawiający może przeprowadzić z wybranym Wykonawcą negocjacje dotyczące ceny lub warunków realizacji zamówienia.
- 5. Na podstawie rozeznania rynku pracownik proponuje wybór najkorzystniejszej oferty i przedkłada do zatwierdzenia kierownikowi Zamawiającego w formie protokołu. Wzór protokołu określa załącznik nr 2 do Regulaminu.
- 6. Zatwierdzony protokół stanowi podstawę do sporządzenia zamówienia lub umowy. Zamówienie lub umowa podlega rejestracji w Rejestrze Zamówień Publicznych, o którym mowa w § 3 ust. 7.
ZASADY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ OD KWOTY 60 001 ZŁOTYCH NETTO DO 30.000 EURO NETTO
1. Pracownik prowadzący postępowanie, przed udzieleniem zamówienia, zobowiązany jest do przeprowadzenia rozeznania rynku i oszacowania wartości zamówienia.
2. Rozeznanie rynku polega na:
1.1. ustaleniu cen u co najmniej trzech potencjalnych wykonawców z wykorzystaniem w szczególności: Internetu, łączności telefonicznej lub faksowej lub
1.2. skierowaniu zapytań ofertowych do co najmniej dwóch Wykonawców i zebraniu ofert,
2. Zapytanie ofertowe może zostać wysłane faxem, e-mailem lub przesyłką listową. Wymóg ustalenia cen u co najmniej trzech potencjalnych wykonawców nie obowiązuje, jeżeli zachodzą obiektywne okoliczności uzasadniające udzielenie zamówienia określonemu wykonawcy. Fakt ten wymaga opisania w protokole.
3. W zapytaniu należy określić co najmniej: przedmiot zamówienia, termin realizacji, warunki płat-ności, termin złożenia oferty, kryteria oceny ofert, jeżeli stosowane będą inne kryteria niż cena.
4. Zamawiający może przeprowadzić z wybranym Wykonawcą negocjacje dotyczące ceny lub wa-runków realizacji zamówienia.
5. Na podstawie rozeznania rynku pracownik proponuje wybór najkorzystniejszej oferty i przedkłada do zatwierdzenia kierownikowi Zamawiającego w formie protokołu. Wzór protokołu określa załącznik nr 2 do Regulaminu.
6. Zatwierdzony protokół stanowi podstawę do sporządzenia zamówienia lub umowy. Zamówienie lub umowa podlega rejestracji w Rejestrze Zamówień Publicznych, o którym mowa w § 3 ust. 7.
Załącznik nr 1
Do Regulaminu udzielania zamówień publicznych w ZKiW w Kamienicy Szlacheckiej
o wartości nieprzekraczającej w złotych równowartości 30.000 euro
Rejestr zamówień publicznych o wartości poniżej 30.000 euro udzielonych w roku ……………
Stanowisko: …………………………………………………..
Lp.
|
Data udzielenia zamówienia
|
Wartość zamówienia netto w zł
|
Wykonawca
|
Przedmiot zamówienia
(nazwa towaru, zakres usługi/roboty)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. . ...........................................................
(data i podpis osoby prowadzącej rejestr)
Załącznik nr 2
Do Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Zespole Kształcenia i Wychowania w Kamienicy Szlacheckiej
o wartości nieprzekraczającej w złotych równowartości 30.000 euro
Protokół z przeprowadzonych czynności postępowania o udzielenie zamówienia
o wartości powyżej 30.001 złotych netto i poniżej 30.000 euro netto
- Zamawiający: Zespół Kształcenia i Wychowania w Kamienicy Szlacheckiej
- Przedmiot zamówienia: ………………………………………………………………………………...……. ………………………………………………………………………………………………………………….
- Osoba prowadząca postępowanie: …………………………………………………………………………….
- Wartość szacunkowa zamówienia ustalona została na kwotę: ………………………………………………...
- Ustalenia wartości zamówienia dokonano w dniu ..…………… r. na podstawie: cen rynkowych przedmiotu zamówienia/analizy wydatków z ubiegłego roku lub poprzednich 12 miesięcy/wysokości wydatków planowanych w budżecie na dany cel/kosztorysu inwestorskiego/inne …………………………..*
- W celu przeprowadzenia rozeznania rynku dokonano ustalenia cen u co najmniej dwóch/trzech* potencjalnych wykonawców z wykorzystaniem w szczególności: Internetu, łączności telefonicznej lub faksowej lub skierowano zapytania o ofertę do następujących Wykonawców /należy załączyć ewentualne wydruki z Internetu, potwierdzenia korespondencji skierowanej faksem, mailem, pisemnie lub notatki z rozmów/:
…………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………..
- Zebrano następujące oferty /należy podać nazwę Wykonawcy, cenę, ewentualnie inne warunki mogące mieć wpływ na wybór Wykonawcy/:
…………………………………………………………………..……………………….
………………………………..………………………………………………………….
- Dodatkowe ustalenia, negocjacje: …………………………………………………………………...
………………………………………………..…………………………………………
- W wyniku przeprowadzonego postępowania wybrano ofertę /nazwa i adres Wykonawcy/: …........................ .......................................................................................................................................................
za cenę netto ............................ zł, cenę brutto (z podatkiem VAT) ...........................zł.
- Uzasadnienie wyboru i inne istotne z informacje: ............................................................................................. .............................................................................................................................................................................
.........................................................................
(data i podpis osoby prowadzącej postępowanie)
Zatwierdzam
.........................................................................
* niepotrzebne skreślić (data i podpis kierownika Zamawiającego)